AssistansPartner utvecklar och expanderar



Det kostar inget extra att välja ett privat företag, tvärtom, det är en rättighet att få välja en anordnare som kan ge det man som kund vill ha.

Assistanspartner grundades i Maj 2008 i Sandviken och har sedan dess utvecklats mer och mer på alla sätt för varje år som gått, i snart 10 år

En av styrkorna i företaget är att vi som jobbar på huvudkontoret har olika kompetenser och erfarenheter. Tillsammans täcker vi in stora kunskapsområden och det gör skillnad för såväl kunder som personal.

AssistansPartner erbjuder personlig assistans till privatpersoner med funktionshinder. Från att enbart ha funnits i Gävle, så har företaget utökat och finns nu utspritt med kunder och personal även i Uppsala, Östersund, Sandviken, Valbo och Bollnäs.

AssistansPartner återinvesterar i företaget för att skapa nya möjligheter för både kunder och personal. Vad det gäller närhet och lyhördhet gentemot kunderna så är vår relativa litenhet en stor fördel, kanske framför allt i jämförelse med Sveriges tre största assistansföretag som idag ägs av svenska och utländska riskkapitalister.

Privatiseringen av personlig assistans möjliggjordes genom lagen som trädde i kraft redan 1994 men har de senaste åren börjat ta fart på allvar. Det innebär ingen kostnad för kunden att välja ett privat alternativ istället för ett offentligt utan det är tvärtom en rättighet att välja en anordnare som man är nöjd med. I dagsläget är marknaden uppdelad i ungefär lika stor del mellan kommunerna och de privata aktörerna tillsammans. Dessutom väljer allt fler kommuner att lägga ut tjänsten på entreprenad.

När våra kunder får välja mellan oss och den kommunala omsorgen är det en stor konkurrensfördel att vi kan garantera att våra kunder får välja sina personliga assistenter själva, så att de får personer de verkligen trivs med.

Företaget har ett genomgående tänk som genomsyrar hela företaget och det är att ge:

GULDKANT PÅ TILLVARON

Vi känner att det är lika viktigt att arbeta med alla våra viktiga kategorier. Personalen för att de ska känna att de kan påverka och ha ett betydelsefullt arbete. Kunderna ska ha det bästa och anhöriga ska kunna känna stöd och förtroende för att de ska känna sig sedda och det är ju de som har den viktigaste kännedomen kring kunden, så vi ser verkligen en helhet här och i slutänden kommer det kunden tillgodo.


Vill ni veta mer är ni hjärtligt välkomna att höra av er till oss!
Veronica Stjärnström med personal